Toyota 360 Experience

FLIK toteutti Toyotalle ralliaiheisen hero-videon, joka keräsi kahdessa viikossa 3,6 miljoonaa katselua.

blogi
RIKU PYHÄLÄ

2017 / 09 / 20

Kirjoittaja toimii FLIKissä Content Ninjana.

Toyota Auto Finland kaipasi vaikuttavaa sisältöä, joka yhdistäisi hauskalla tavalla rallin ja automerkin. FLIK tuotti asiakkaalle immersiivisen 360° drive-in kokemuksen, jossa uuden Toyota Yaris Hybridin koeajajat pääsivät yllätyksekseen kokemaan rallin erikoiskokeen tunnun rakennetussa 360° ympäristössä.

Toteutus

Yllätys rakennettiin huolellisesti. Tavanomaisen koeajon päätteeksi kuskit ohjasivat autonsa verhoiltuun laatikkoon, kunnes ovi aukesi ja pelkääjän paikalle istahti yllättäen legendaarinen rallikartanlukija Miikka Anttila. Samassa laatikko muuttui 360° rallikokemukseksi, ja verhoihin heijastettiin kokemusta varten neljällä kameralla tuotettua rallikuvaa ja kaiuttimista kaikui realistinen äänimaisema. Yhteistyössä Pixoi Oy:n kanssa toteutettu hydraulinen alusta heilutti autoa rallikuvan tahtiin. Tiukka ote ratista ja sisään rallitunnelmaan. Mutkikkaan erikoiskokeen päätteeksi tunnettu autourheiluselostaja Tomi Tuominen otti kuljettajilta talteen tuoreet fiilikset, minkä jälkeen koeajajat ottivat vastaan tuotantoryhmän raikuvat aplodit.

Tulokset

Kokemuksesta tuotettiin kaksi tehokasta videota, jotka levisivät verkossa rallipölyn tavoin. Videot keräsivät Facebookissa ja YouTubessa kahdessa viikossa yhteensä 3,6 miljoonaa katselua, ja ennen kaikkea yli 4000 jakoa, jotka takasivat yli 2,3 miljoonaa orgaanista eli ilmaista katselua.

Kaiken lisäksi kokemus päätettiin toteuttaa myös yleisölle Jyväskylän Neste Ralli -tapahtumassa, missä rallikokemuksesta kiinnostuneita kerääntyikin jonoiksi asti. Neljän päivän ajan kokemuksen testasi keskimäärin yksi ihminen per minuutti.

Tehokasta panostusta

Videot ohjasi FLIKin luova johtaja Anssi Rimpelä. Anssi on innoissaan piilokamerasta ja ensimmäisestä ohjauksestaan FLIKillä:  ”Olen tehnyt 20 vuotta televisiosarjoja, isoa eroa siihen ei tässä produktiossa ollut. Mutta aina oppii jotain uuttakin. Lyhyissä nettisisällöissä pitää mennä mahdollisimman nopeasti asiaan, aikaa tunnelman rakentamiseen on hieman vähemmän. Keskiössä on autenttinen elämys sekä katsojalle että päähenkilölle.”

Projektin tuottaja Tero Jokinen hehkuttaa asiakkaan rohkeutta: "Näin käy, kun rohkeus ja luottamus lyövät kättä. Rohkeus tehdä jotakin eri tavalla. Merkittävä osa panoksista meni siihen, että saimme aikaan elämyksen. Ja koska itse elämys oli se varsinainen tuotos, Toyota halusi tarjota sen myös laajemmalle joukolle Jyväskylä-rallin yhteydessä."

"Tehokas viesti on aina tuloksellinen, oli panos mikä tahansa. Kannattaa muistaa, että myös kotimaisilta tuottajilta voi saada kansainvälisen elämyksen", Rimpelä muistuttaa.

FLIK haluaa kiittää luottamuksesta ja yhteistyöstä projektissa Toyota Auto Finlandin tiimiä / markkinointijohtaja Janne Hällforsia sekä mainostoimisto LM&:ä / luova johtaja Nazzareno Sifoa.

Kiinnostuitko vaikuttavan sisällön tekemisestä?
Suunnitellaan yhdessä tarina sinun tarpeisiisi.

Ota yhteys: Tero Jokinen, p. 0400 864 089, tero.jokinen@flik.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *