Hungry for Finland: Kotimaista ruokakulttuuria maailmalle

ASIAKAS:
Haaga-Helia
CASE:
Videotuotanto
HAKUSANAT:
videotuotanto
JULKAISTU:
08 / 2019
YHTEYS:
Mikko Niittymäki
mikko.niittymaki@flik.fi
+358 40 198 5080

Hungry for Finland -ruokamatkailun tuotteistamishanke täydentää alueellisia ja paikallisia hankkeita valtakunnallisesti tuoden yhtenäisiä työkaluja ja sparrausta. Hanke tehostaa toimijoiden asiakas- ja markkinaymmärrystä, kansainvälistymis- ja vientiosaamista, kestävää kehitystä ruokamatkailussa sekä avauksia kansainvälisille markkinoille elämyksellisten ruokamatkailutuotteiden myötä.

Osana Suomen ruokamatkailun kehitystyötä Hungry for Finland -hankkeessa on toteutettu ruokamatkailukilpailu. “Kilpailun tavoitteena oli löytää ruokamatkailun kärkituotteita ja esimerkkejä muille yrittäjille”, kertoo projektipäällikkö Kristiina Havas. “Palkinnoksi voittajille (4 kpl) tuotimme FLIKin kanssa palkintovideot.”

“Ruokahifistelijänä ja innokkaana kotikokkina tämä projekti oli erittäin mieluinen ja ennen kaikkea makoisa”, kertoo FLIKin tuottaja Mikko Niittymäki. “Oli mahtavaa päästä näkemään, miten laadukkaita ja persoonallisia ruokamatkailukohteita meiltä Suomesta löytyy niinkin syrjäisistä paikoista, kuten moni kuvauskohteistamme.”

Myös asiakas jäi projektista hyvälle mielelle: “Lyhyet videot ovat erinomaista markkinointimateriaalia. Yhteistyö Flikin kanssa on ollut hyvää ja asiantuntevaa”, Havas vahvistaa.

Kansainvälisesti esillä

Hungry for Finland on esillä myös tällä viikolla käynnissä olevilla Berliinin Grüne Woche -messuilla (International Green Week). Grüne Woche -messu on maailman suurin ruoka-, elintarvike-, maatalous- ja puutarha-alan tapahtuma. Messut keräävät vuosittain 400 000 kävijää, 90 000 ruoka-alan ammattilaista, yli 4 000 median edustajaa ja poliittisia päättäjiä.

Niittymäki on innoissaan kansainvälisestä yleisöstä: “Toivon näiden videoiden saavuttavan ruokaintoilijat ympäri Eurooppaa ja miksei myös ympäri maailmaa. Meillä on täällä Suomessa upeita paikkoja ja niitä pyörittämässä ihmisläheisiä sekä innokkaita yrittäjiä”.

Tuottaja löysi kaikista kohteista omat vahvuutensa: “Kaikki kohteet olivat upeita, mutta parhaiten makunystyröitä kutkutteleva sekä visuaalista nannaa tarjonnut paikka oli ehdottomasti Tertin Kartano. Herrankukkaro taas puhutteli rauhallisuudellaan ja Okkolan lomamökit kotoisuudella sekä piirakkapajallaan. Tea Housen konsepti oli erittäin omalaatuinen, ja Sahanlahdessa viehätti miljöö sekä Hotelli Punkaharjussa historian havina. Heatherin matkassa oli mielenkiintoista tutustua omaan kotikaupunkiin helsinkiläistyneen australialaisen silmin”.

Lisätietoa ruokamatkailukilpailusta: http://hungryforfinland.fi/ruokamatkailukilpailu